Bier, een drank die nog veel te vaak beschouwd wordt om goedkoop te feesten en te ‘zuipen’. Dit imago doet pijn in het hart van bierliefhebbers zoals dat van de Nederlandse Lennard Terlouw van My Dear Beer. Hij bouwde een concept uit waarbij gemakkelijk genieten centraal staat. Aan de hand van een bierabonnement word je maandelijks meegenomen op ontdekkingstocht van kwalitatieve bieren met een goed verhaal en unieke foodpairing tips. Op deze manier hoopt Lennard dat er zich meer appreciatie voor bieren zal ontwikkelen en de perceptie tegenover bier zal veranderen.
De 23-jarige Lennard behaalde zijn bachelor bedrijfskunde en master entrepreneurship in Amsterdam. Het was tijdens zijn bachelor dat hij My Dear Beer uit de grond stampte. Mensen in zijn omgeving noemen hem vaak een rasondernemer en de avonturist in hem is altijd op zoek naar nieuwe ideeën. Van niets iets creëren geeft hem de drift om te ondernemen en daar is My Dear Beer een uiting van. Tijdens zijn studententijd ontwikkelde hij zijn passie voor bier. Regelmatig haalde hij speciaalbieren in de supermarkt, maar hierbij bleef hij met de vraag zitten wat hij precies aan het drinken was en hoe de bieren gemaakt werden. Het beperkt aanbod in de supermarkt zorgde ook voor nieuwsgierigheid. Is dit echt alles wat de markt te bieden heeft? Gelukkig niet. Na wat onderzoek bleek de biermarkt veel groter te zijn dan hij dacht en blijft die alleen maar groeien. Verder heeft Lennard ook oog voor esthetiek en houd hij van een goed verhaal en de beleving eromheen. “Ik vind bier gewoon mooi, omdat het al een verhaal heeft, maar ook verhalen creëert”, aldus Lennard.
Na een zware werkdag of lange werkweek kan hij echt genieten van goed biertje terwijl hij nieuwe ideeën bedenkt en toekomstplannen uitwerkt. Die geluksmomentjes wilde ik delen met anderen. Met My Dear Beer wil ik laten zien wat voor moois bier is en maak ik maandelijks pakketten van goede bieren met een leuk verhaal.


Lekker genieten van de rijkdom en diversiteit van bier
Volgens Lennard is het mooie aan bier juist dat het eigenlijk heel simpel is. Alle bieren worden op dezelfde manier gemaakt, met dezelfde vier basisingrediënten, maar toch ontstaan zoveel verschillende bierstijlen en smaken. Al die smaken maken het interessant om te tonen hoe die tot uiting komen, maar ook wat er lekker bij is om te eten. Wanneer je uit eten gaat is het vaak standaard dat je er een wijntje bij besteld, maar eigenlijk heeft bier 1200 smaakhaakjes en wijn slechts 800. Dit betekent dat de smaak range van bier anderhalf keer zo breed als die van wijn. Bij bepaalde gerechten kan je dus beter een goed bier uitkiezen dan wijn. Helaas heeft bier niet zo’n luxueus imago als dat van wijn. Die perceptie probeert My Dear Beer te veranderen door te laten zien hoe mooi bier kan zijn.


Beer & foodpairing
Om de bier en foodpairing in de kijker te zetten, worden er flyers toegevoegd aan de pakketten waarop er per bier een korte uitleg staat met tips zoals bijvoorbeeld: “Tip: dit bier gaat goed samen met groene olijven of met Thaise curry of spareribs.” Bij minimaal één bier per maand werkt My Dear Beer een gerecht uit die ze in de vorm van een blogpost publiceren op de website. Aan de hand van een QR-code op de flyer word je doorverwezen naar het uitgeschreven recept, zodat je thuis ten volle kan genieten van het bier en bijhorend gerecht.

Een lekker, kwalitatief bier met een leuk verhaal en daar wat lekker eten vindt Lennard van My Dear Beer fantastisch. Dit zijn dan ook de primaire kenmerken waarop hij de bieren selecteert. Af en toe neemt hij ook een kijkje op de app ‘Untappd’. Op deze app kun je een bier inchecken en een score geven. Wanneer het bier een hoge score heeft en veel check-ins zal hij het al wat vlugger inkopen. Ook aan de hand van proefpakketten die hem worden opgestuurd door verschillende brouwerijen worden er bieren geselecteerd. Soms gebeurt het weleens dat er een pakket wordt samengesteld op basis van een themadag, zoals ‘World Cheese Day’, ‘World Chocolate Day’ of ‘Dierendag’. Dan kan je een leuk pakket verwachten met bieren die gelinkt zijn aan een dier, bv. Black Angus of een biertje van brouwerij ‘Het Roze Varkentje’. De pakketten worden altijd mooi uitgebalanceerd met zowel zeer speciale bieren alsook een unieke blond. Stiekem droomt Lennard er toch ook wat van om zijn eigen biertje op de markt te brengen. Wij zouden wel graag zo’n My Dear Beer biertje proeven.


Duurzaam drinken…
Duurzame brouwerijen krijgen een pluspunt bij het selecteren van de bieren. Daarnaast scoort een goed bier met een prachtig design ook goed bij My Dear Beer. Voornamelijk speelt het imago ook een belangrijke rol. Gezien Lennard de perceptie van bier wil veranderen, kiest hij voor de wat meer premium en culinaire bieren van deze wereld die nog niet zo bekend zijn. Het zijn de verborgen parels die Lennards hart keer op keer weten te veroveren. Een Heineken of een Leffe zal je dus niet terugvinden in het pakket. Wel wordt je meegenomen op een ontdekkingsreis van craft bieren die gemaakt worden over heel de wereld. Van Amerika tot het Oostblok, maar ook de lokale bieren uit België en Nederland staan op jou te wachten.


Lekker ontdekken dankzij het bierabonnement
Een abonnement bij My Dear Beer, hoe werkt dat? Heel simpel. Er zijn twee opties: een abonnement voor jezelf dat je maandelijks kan betalen of in één keer kan vooruit betalen of een abonnement op cadeau te geven aan één van jouw vrienden. Bij het abonnement krijg je de mogelijkheid om jouw smaakvoorkeuren door te geven door uit de vijf categorieën, er minstens 3 te kiezen die je graag drinkt. Blond, soepel & krachtig (Pils, wit, blond, tripel en meer), IPA (Double IPA, IPA), Fruitig (NEIPA, Sour en meer), Amber, donker & rijk(Herfstbock, dubbel en meer) ofIntens & uitdagend (Porter, stout, rookbier en meer. Tevens kan je ook kiezen of je al dan niet alcoholvrije bieren wil ontvangen. Geef je het abonnement cadeau? Dan bepaal je vooraf de looptijd en stopt het abonnement vanzelf.


Als je niet onmiddellijk een abonnement wil aangaan, heb je de mogelijkheid om het concept uit te testen met de bierproeverij voor thuis. Hierbij kies je één categorie waarvan je vervolgens 3 of 6 bieren [TL3] geleverd krijgt met daarbij de informatie en QR-codes. Leuk om alleen of samen met vrienden op ontdekking te gaan in de bierwereld! Insider tip: je kan dit pakket ook meerdere keren in één keer bestellen, bijvoorbeeld 3 maal een 6-pack voor 18 biertjes. Zo kun je meerdere categorieën uittesten en je betaalt slecht eenmalig verzendkosten!

De pakketten worden bij jou thuis bezorgd en in Nederland worden ze zelfs bezorgt per fiets. Lekker duurzaam dus! Ook een leuke fact is dat al hun pakketten en het hele logistieke proces in sociale werkplaatsen wordt uitgevoerd. Zo geven ze mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans om toch nog te kunnen werken. De ambitie om kantoren te openen in België, Scandinavië en Groot-Brittannië ligt ook op tafel, maar dit zal wellicht nog even duren. Al kan het steeds sneller gaan dan verwacht!
En wat mag dat kosten? De prijs voor Belgisch maandabonnement inclusief verzendkosten bedraagt €29,50 voor een 6-pack en €20 voor een 3-pack. Wat krijg je hiervoor? Toffe bieren met een uniek verhaal en foodpairing tip!. Of doe mee met onze wedstrijd en win een 3-pack jaarabonnement! Lees hieronder hoe je kan deelnemen aan deze leuke giveaway…
Meer informatie over My Dear Beer vind je hier: https://mydearbeer.com/
WEDSTRIJD
Op vrijdag 5 augustus 2022 vieren we met z’n allen world beer day: de ideale dag om bieren uit verschillende windstreken te ontdekken. En laat dat nu net de propositie zijn van My Dear Beer!

Via onze Instagram pagina @_puredeluxe_ kan jij één van de twee jaarbonnementen winnen met een versgeleverde maandelijke 3-pack van My Dear Beer!
Wat moet je daarvoor doen?
- Ga naar onze Instagram pagina @_puredeluxe_
- Volg de twee instagram accounts: _puredeluxe_ en mydearbeer_nl
- Vertel vervolgens in de comments onder post van vrijdag 5 augustus 2022 met wie jij graag een fris biertje wil drinken en waarom?
- Extra kansen voor zij die deze wedstrijd reposten en zowel @_puredeluxe_ als _mydearbeernl taggen
Duur van de wedstrijd:
- de wedstrijd loopt van vrijdag 5 augustus 2022 tot en met vrijdag 26 augustus 2022 00.00u
Winnaars:
- de 2 winnaars die voldoen aan alle wedstrijdvoorwaarden en het meest creatieve antwoord geven op de vraag met wie en waarom U een fris biertje willen drinken, winnen het jaarbonnement
- de winnaars worden na afloop van de wedstrijd zo snel mogelijk gecontacteerd via direct message in Instagram
Bijzonderheden:
- de wedstrijd is enkel toegankelijk voor inwoners van België en voor +18-jarigen
- de wedstrijd staat buiten de verantwoordelijkheid van Instagram en zijn moederbedrijf Meta.