BMW Motorsport heeft de krachten gebundeld met PUMA om nog een exclusieve collectie lifestyle-producten te onthullen, geïnspireerd op het design van een legendarische BMW Art Car. De nieuwe Capsule Collection viert de allereerste BMW Art Car in 1975, het werk van Alexander Calder (1898 – 1976). Calder was een van de belangrijkste beeldhouwers in de Amerikaanse modernismebeweging en schreef met zijn creatie het eerste hoofdstuk in het BMW Art Car verhaal. Calder, een kunstenaar met internationale faam en ook erkend als uitvinder van de mobiele telefoon, was de artistieke kracht achter de BMW 3.0 CSL met wagennummer 93 die deelnam aan de 24-uurs race van Le Mans. Hoewel een technisch probleem ervoor zorgde dat zijn auto de finish niet haalde, werd de rijk gekleurde racer overweldigend positief ontvangen – en werd hij de grondlegger van een autocollectie die tot op de dag van vandaag uniek is als een samensmelting van cultuur, technologie en racepassie.

Voor de allereerste BMW Art Car volgde Calder een benadering die hij ook gebruikte voor zijn sculpturen en mobiles, met intense kleuren en sierlijk golvende oppervlakken – die hij royaal verdeelde over de vleugels, de motorkap en het dak. Geïnspireerd door de onnavolgbare look van zijn BMW 3.0 CSL, wordt Calders colour blocking stijl gereproduceerd in alle kledingstukken van de nieuwe BMW Art Car Capsule Collection. Dit is de tweede baanbrekende collectie die door BMW M Motorsport en PUMA wordt gepresenteerd als eerbetoon aan de legendarische BMW Art Cars. BMW M Motorsport en het wereldberoemde sportbedrijf hebben al eerder de handen ineengeslagen om de 100e geboortedag van poparticoon Roy Lichtenstein (1923 – 1997) te vieren met een exclusieve collectie die de magie en allure van de BMW Art Cars van de weg en het circuit naar de modewereld brengt.
Elk item in de strikt gelimiteerde tweede editie van de BMW Art Car Capsule Collection is zorgvuldig vervaardigd en is enthousiast met expressieve kleurencombinaties die hun inspiratie halen uit de Calder BMW 3.0 CSL. De collectie bestaat uit een volledige zomeroutfit bestaande uit een overhemd, een short, twee T-shirts, een baseballpet en een paar sneakers, die elk afzonderlijk kunnen worden besteld.


Het BMW M MOTORSPORT AC SHIRT springt in het oog met een op Calder geïnspireerde all-over print in gedurfde colourblocking, plus de initialen van de kunstenaar geborduurd op de rechterkant van de borst en een geborduurd PUMA logo op de linkerkant. Een geweven BMW M Motorsport-label aan de binnenkant en een ander label op de naad aan de linkerkant duiden op hoge kwaliteit en zorgen samen met de kleurgecoördineerde strook knopen, de opvallende kraag en de casual pasvorm voor een sportieve uitstraling.
De BMW M MOTORSPORT AC SHORTS hebben dezelfde ontspannen snit en zelfverzekerde kleuren als het shirt en breiden de look uit met het kenmerkende PUMA geborduurde logo op de linkerpijp en een geweven BMW M label op de achterzakrand. De elastische tailleband heeft een trekkoord voor een betere pasvorm en de handige zijzak biedt een veilige plek om items zoals autosleutels mee te nemen. Zowel de BMW M MOTORSPORT AC SHIRT als de BMW M MOTORSPORT AC SHORTS zijn gemaakt van 75 procent nieuw katoen en 25 procent gerecycled katoen.
De collectie omvat ook een paar witte T-shirts, die beide gemaakt zijn van 30 procent gerecycled en 70 procent hergebruikt katoen. Ze zijn uiterst comfortabel om te dragen en stralen met hun oversized snit urban cool uit. De BMW M MOTORSPORT AC1 TEE heeft een colour blocking print geïnspireerd op Alexander Calders BMW Art Car op de voorkant en zijn geborduurde initialen op de rechterkant van de borst. Een geweven BMW M Motorsport binnenlabel en een ander label op de linkernaad geven het T-shirt de finishing touch. Met een grote BMW Art Car print op de achterkant, discrete logo’s geïnspireerd op de BMW Art Car op de borst en een BMW M Motorsport label aan de binnenkant en op de zijnaad, slaat de BMW M MOTORSPORT AC2 TEE ook een onmiskenbaar figuur.
De BMW M MOTORSPORT AC CAP volgt ook de colour blocking aanpak geïnspireerd door Calder’s BMW Art Car. Deze baseballcap met vijf panelen is ook versierd met een geweven BMW M Motorsport logo op de zijkant en een geborduurd PUMA logo op de klep. Een verstelbare metalen sluiting van topkwaliteit zorgt voor een stevige pasvorm op elk hoofd.
De BMW M MOTORSPORT AC SNEAKER SUEDE maakt de collectie compleet. De overwegend rood suède schoen is gebaseerd op de iconische PUMA sneaker die fans al 50 jaar in vervoering brengt. De schoen is voorzien van geweven PUMA Formstrips aan beide zijden en grafische details aan de binnenkant van de tong. De PUMA logobadge op de voorkant wordt aangevuld met een metalen BMW pin op de hiel.
De nieuwe BMW Art Car Capsule Collection geïnspireerd door Alexander Calder van BMW M Motorsport en PUMA is nu verkrijgbaar via de BMW Online Shop op lifestyle.bmw.com, in geselecteerde PUMA winkels en op PUMA.com, en is als volgt geprijsd:
BMW M MOTORSPORT AC SHIRT, maten S-XXL – € 100
BMW M MOTORSPORT AC SHORTS, maten S-XXL – € 80
BMW M MOTORSPORT AC T-SHIRT #1, maten S-XXL – € 70
BMW M MOTORSPORT AC T-SHIRT #2, maten S-XXL – €70
BMW M MOTORSPORT AC CAP, één maat – €50
BMW M MOTORSPORT AC SNEAKER SUEDE, maten 39-46 – €120